Nejsnazší cestou ovšem zůstává být na předních příčkách ve vyhledávání.
Internetový marketing bývá často dokonalá alchymie, ale mnoho z nás jistě překvapí, že si tyto věci můžeme zařídit sami bez drahé pomoci. Potřebujeme jen pár dobrých rad jak na to. Alfou a omegou ve vyhledávání vždycky byla a vždycky bude právě originalita. To jistě všichni dobře víme, proto se také stále snažíme na naše weby vkládat originální články, držet krok s dobou a neustále své články a popisky aktualizovat. Proto si také firmy najímají extérní pracovníky, nejčastěji studenty, kteří mají otevřené a kreativní nápady, kteří takové články tvoří.
Nesmíme však zapomínat, že originalita nesmí zůstávat pouze u článků, popisku a jiných obsahových textů. Důležité je pochopit, jak vyhledávače pracují, a pokud tomuto tématu porozumíme můžeme získat mnohem více návštěvníků a potencionálních zákazníků. Vyhledávače kromě obsahu našich stránek vidí také názvy našich stránek. Pokud tedy název naší stránky bude relevantní s tím, co náš web nabízí můžeme získat mnohonásobně více klientů a navíc zdarma. Další možností je, že sice na naší stránce máme spoustu krásných obrázků, ty ale weby nevidí a neví jak krásný a velký dort máme nebo jak drahá auta prodáváme. Vidí jen směsici kódů, a právě zde by měla udeřit originalita.
V případě, že náš obrázek přejmenujeme tak, že bude jednak popisovat přesně to co zobrazuje, a ještě k tomu bude originální můžou vyhledávače zavést uživatele na naši stránku a zvýšit tak potenciál na rozšíření klientely.
Zde ale originalita ani zdaleka nekončí. Dobré je se zaměřit také na název naší stránky a její meta popis. V názvu stránky je ideální využít relevantní, ale zkrácený popis toho, co naše firma poskytuj nebo nabízí. Meta popis vlastně navazuje na název, kdy se pro vyhledávače snažíme usnadnit popis toho co nabízíme těmi správnými klíčovými slovy a zde jsme u jádra problému, jelikož klíčová slova jsou to, co nás odlišuje. Velice ovšem záleží na tom, jaká klíčová slova využijeme. Pokud budeme využívat obecná klíčová slova jako například zelenina nemůžeme si zajistit, že se pod těmito slovy bude zobrazovat právě naše stránka, jelikož existuje velká konkurence v obecných slovech a mnoho webů je použije jako svá klíčová slova.
V případě, že se chceme odlišit můžeme využít longtailová slova, tedy slova, která jsou delšího rázu, ale nejsou tak často vyhledávaná, ale pokud je uživatel zadá je vysoká pravděpodobnost, že se mu zobrazí právě naše stránka.