Asi není třeba říkat, že propagace je něco, co je základním kamenem úspěchu každé firmy. Je potřeba dostat její jméno mezi lidi a přesvědčit je, že naše produkty jsou lepší než ty od konkurence. Vhodné je také ukázat lidem, jak se o své zákazníky staráme a jak si jich vážíme.
V tomto úkolu nám mohou pomoci reklamní předměty. Jedná se o drobnosti, například tužky, propisky či klíčenky, obvykle s logem firmy, které jsou rozdávány potenciálním zákazníkům na nejrůznějších akcích. Příkladem může být výročí vstupu dané firmy na trh, případně otevření nové pobočky.
Otázkou však je, zda je tento způsob propagace skutečně účinný. Faktem totiž je, že výroba reklamních předmětů Promo Direct není zdarma. Ačkoliv se firmy snaží získat je co nejlevněji, a to obvykle za cenu toho, že nebudou zrovna kvalitní, přeci jen je třeba určitou částku za ně zaplatit. Zvláště pokud jich bereme poměrně mnoho, což bývá často ten případ. Je přeci nutné, aby se dostalo na každého, kdo o ně bude mít zájem.
Možný je samozřejmě i jiný přístup – nechat udělat daného předmětu pouze dané množství, aby se lidé, kteří jej získají, cítili exkluzivně. Tím budou mít pocit, že firma pro své zákazníky něco dělá, a že svým zákazníkům nabízí i exkluzivní služby.
Ať už vybereme jakýkoliv přístup, je jasné, že se zde nabízí jedna otázka: je tato metoda propagace skutečně tak účinná, aby náklady, které na ni vynaložíme (a nejedná se pouze o cenu oněch předmětů, nýbrž i o cenu propagace dané akce – lidé přece musí vědět, že se něco děje, aby tam přišli), byly nižší než výnosy, které tím získáme.
Po pravdě řečeno, zde záleží především na tom, jak tyto předměty budeme prezentovat. Pokud lidem řekneme, že jsou to skutečně speciální a exkluzivní věci, které jinde neseženou, pak jich přijde podstatně více, než když o nich nic neoznámíme. Propagace je zkrátka i základem propagace samotné.