Nejraději doplňuji domácí zásoby v hyper a supermarketech, kde je velký výběr zboží a vše na jednom místě. Bývaly doby, kdy jsem o penězích moc nepřemýšlela ani neřešila, kolik co stojí. Snažila jsem se jen dodržet rámcový finanční rozpočet, který jsem si udělala na měsíc. Potom jsem ale změnila práci a tam nám po čase snížili platy. Musela jsem více počítat i zvažovat co koupím, abych s méně penězi vyšla.
Měla jsem kolegyni, která bedlivě studovala akční letáky. Nakupovala prakticky pouze ve slevách. Začala jsem se o tyto nabídky také zajímat. Jako většina žen ráda nakupuji, takže nemám problém obejít více obchodů, když vím, že mají momentálně levnější, co zrovna potřebuji. Zpočátku jsem dělala chybu, protože jsem pořizovala více kusů od každého druhu akčního zboží, takže ve výsledku jsem nic neušetřila. Ale potom jsem zjistila, že slevové nabídky na stejné zboží (například máslo) se postupně vystřídají v několika supermarketech, takže nemusím „syslit“ hodně kusů. Manžel se mi nejdříve smál, když mě viděl „zavrtanou“ do letáků, jak si s propiskou v ruce vypisuji co a kde výhodně nabízejí. Když jsem ho upozornila, že třeba svoji oblíbenou luxusní kávu může pořídit o 60 korun levněji nebo na kelímku dovozové zmrzliny uspoří 80 korun, uznal, že něco do sebe tyhle akce přece jen mají. Teď už se občas sám nechá zlákat na slevu. Třeba před Vánocemi výhodně nakoupil do zásoby své oblíbené plzeňské pivo. Když spočítal, kolik by za stejný počet lahví zaplatil v plné ceně, vyšla mu úspora víc jak 500 korun.
Ačkoli se moje finanční situace zlepšila, letáky odebírám i sleduji stále. Proč platit za stejné zboží více peněz, když nemusím? Radost z nakupování si užiji vlastně dvakrát: poprvé při čtení letáků a podruhé přímo v obchodě. Nákupní pohodu mi pokazí jen to, když místo akčního zboží najdu jen prázdnou mezeru v regálu. Naštěstí převažují obchody, kde se to nestává.